04.
Pole Theatre Greece – teltház, szájtátás, show a javából
Bár a helyszínt megtalálni nem volt könnyű feladat (konkrétan a sokpályás autóút másik felére át kellett volna születni), ám utána már tényleg csak az élvezet jutott. A zsűriben MacBookok, a színpadon profi műsorvezetés és ámulatba ejtő produkciók, még a semi-pro mezőnyben is. Összefoglaló a május 21-i Pole Theatre Greece-ről, a Pole Theatre versenyek görög állomásáról.
Most vasárnap zajlott a Pole Theatre Greece verseny Athénban, a Gianolo Színház Moulin Rouge-hoz hasonlatos épületében. A tömeg már jóval kezdés előtt gyülekezett, az előtérben számos színpadi smink vegyült az egyébként is igen élénk közönségbe. A verseny fő szponzora a szintén Görögországból származó RAD volt, a rúdtörlő lányok is a márka legújabb kollekciójában pompáztak a színpadon, aminek egyik különlegessége a körben RAD feliratú gumis combfix volt. Kell ennél jobb reklám?
A zsűriben Maddie Sparkle, Daria Che és Yvonne Smink foglaltak helyet. Daria, aki alig két hete a Pole Theatre Hungary versenyen is zsűrizett, a Pro mezőny elején tartott bemutatót. Előtte az ausztrál jogtulajdonos, Michelle Shimmy testvére, Maddie Sparkle őrjítette meg a közönséget enyhén pikáns előadásával, ami egyébként a görögök által generált atmoszférába tökéletesen beleillett.
Csakúgy, mint a vér profi és temperamentumos műsorvezető, Chilli Rox, aki bár folyamatosan ausztrál akcentussal hadart, igencsak élvezetes one man show-t nyomott, s önmagában is rendkívül feldobta az este hangulatát.
Az este egyébként itt is látványos nyitószámmal indult, amit szintén a RAD szponzorált. Érdekes felismerés volt, hogy a versenyzők jelentős része nagy rudas ruhamárkák szettjeiben indult. A bátrabbak néha felstrasszozták ezeket, ám igazi színpadi kosztümöket kevésbé láttunk. Mint ahogy férfiakat sem, a Pro Dramaban induló Evgenyij Greshilovon túl, aki viszont nemcsak a kategóriáját nyerte meg, hanem az egész mezőny abszolút nyertese is lett. Megállapíthatjuk tehát, hogy a férfiak arányaiban nem szerepeltek rosszul…
De a lányoknak sem volt miért szégyenkezniük. A semi-pro art kategória önmagában véve is hihetetlenül erős volt, és nemzetközi szinten mérve is csak a szánkat tátottuk, mind az ötletek, mind a trükkök terén. Cupgrip deadlift forgó rúdon, phoenix, meghökkentő dinamikus kombók és szokatlan zuhanások bőven szerepeltek a repertoáron. Emellett az is kiderült, hogy a görög lányok nem szégyenlősek, és igen erős a színpadi jelenlétük. Ha kell, depressziósan sikongatnak fejjel lefelé a forgó rúdon, ha kell, egyenesen a zsűri szemébe vagy a kamerába merednek, ha kell, szexisták, ha kell, önmagukat is kinevetve viccesek. És nem spórolnak a kellékekkel sem. Minderre pedig a közönség nagyon is vevő. Az Art kategóriában eleve nehéz lett volna dönteni az egykor ügyvédként praktizáló, kubai baseball sapkás lány napfényes hangulatot varázsoló koreója és a nőiességet ünneplő ősnő között. Végül utóbbi nyert.
A Comedyben volt Vadnyugat kaktuszokkal és egészen élethű lóval meg seriffel, Donald Trump egyik mondatát kifigurázó női nemi szerv, 12 fős nyugdíjas szanatóriumi csoport szexi nővérkékkel. Utóbbiak végül a semi-pro abszolút bajnokai is lettek.
A Dramaban Qing Dong, avagy az egyébként is ázsiai származású modern Mulan aratott, aki bár igen komolyat esett a rúdról, elszánt volt és fanatikus. És ez láthatóan mindent vitt. A Classique műfajban pedig igen hamar egyértelművé vált, hogy Alex Komolovának a Hattyúk tavára a könyvek felett görnyedő, majd besokalló lány koreográfiája lesz a befutó, aki már semi-pro szinten is rendkívül komoly szenzuális teljesítményt nyújtott a színpadon.
A Pro mezőny rögtön a semi-pro után indult, a 20 perces szünetben éppen csak egy kólára futotta, amiért viszont nem kellett messzire menni, hiszen a nézőtér végében volt a bár. Na, meg egy érdekes beszélgetésre a Drama kategória nyertesével, Qing Dong-gal, akit egyébként a magyar Sprenger Renáta is tanít Londonban.
Kicsi a világ. Pro Artban az álmatlanságot szimbolizáló Maro művésznévre hallgató előadása nyert, ami tényleg maradandó emlék marad minden szempontból, érdemes visszanézni a videóját.
Dramaban Greshilov szintén egy igen érdekes témát hozott, ami a hírekről és az olvasók valóság iránti fogékonyságának a hiányáról szól. Hatalmas ováció kísérte az előadását.
Comedyben egy trükkökben igen erős Barbie-sztori indult, valamint egy bombanő-alfahím románcnak indult, lebukással végződött történet, ami tényleg viccesre sikerült. A zsűrinek a versenyzők iránti szimpátiáját csak tovább fokozhatta az, hogy az előadás végén szereplő kislány a végén még a rúdon egy bicskát is produkált. Kiskutya és/vagy kisgyerek, régóta tudjuk, hogy tuti siker...
Végül a Classique: itt azért nagy harcok folytak a győzelemért. Rögtön a kategória elején azt az Anna Nikulinát láthattuk, aki itthon élő zenés produkciójával a Pole Theatre Hungary versenyen már egyszer teljesen levette a lábáról a zsűrit.
Őt követte Olga Spezia, 4 perc kőkemény, megállás nélküli egzotikus koreográfiájával, amit alig győzünk követni, majd Greshilov hitvese, Kira Noire (alias Maria Bogomolova), romantikus-egzotikus előadásával. Úgy tűnt, ilyenre senki nem számított. Trükkökben hihetetlenül erős, mégis gyönyörű és nőies produkciót láthattunk tőle.
Őt követte még két lány UV fényben és UV festékekkel, majd a tavalyi Pole Theatre Australia nyertese, Daphne Lux, tűzoltós témájú előadásával, aminek a végén szabályosan hűteni kellett a közönséget… Valószínűleg nem lehetett könnyű dönteni, ki legyen a nyertes. Végül Anna Nikulina vihette el a kategóriagyőztesnek járó címet, amin azért – később bevallotta, - maga is meglepődött, sőt, a képek tanúsága szerint el sem hitte.
Egy szó mint száz, fantasztikus versenynek lehettünk a tanúi, igazi sztárokkal, és hatalmas show-val. De hát a Pole Theatre-től, különösen Görögországban nem is vártunk mást.
Még több videó a versenyről itt, további képek pedig itt.
fotók: Rúdvilág
Szerző: VE